Dne 3. června 2024 byly na naší fakultě představeny nové multimediální studijní opory, vytvořené šesti tvůrčími pedagogickými týmy. Tyto opory využívají nejmodernější technologie, zahrnující digitální skripta s audio a video soubory, 3D animace a specializované testy pro online ověřování znalostí.
Cílem těchto inovací je reagovat na potřebu digitalizace vzdělávacího procesu, který přináší významné změny v metodách a způsobu výuky. Výuka v online prostředí a e-learningu vyžaduje neustálé inovace. Docent Ing. Jaroslav Čítek, Ph.D., například představil 3D animaci, která umožňuje studentům virtuální prohlídku stájí pro chov skotu.
„Je stále obtížnější přesvědčit chovatele skotu, aby umožnili osobní návštěvy jejich stájí z důvodu přísných hygienických podmínek. Proto jsme vytvořili virtuální 3D prostředí stájí, kde se studenti mohou pohybovat jako ve videohře. Mohou procházet různé prostory, spouštět si audiozáznamy, videozáznamy a prezentace. Je to čistá prohlídka stájí bez potřeby gumáků,“ vysvětlil docent Čítek.
Během akce bylo prezentováno celkem šest multimediálních studijních opor:
1. Ing. Pavel Procházka, Ph.D. - Katedra agroekologie a rostlinné produkce, předmět Základní agrotechnika I.
2. Ing. Mgr. Diana Chrpová, Ph.D. - Katedra mikrobiologie, výživy a dietetiky, předmět Racionální výživa a základy dietologie.
3. Ing. Milena Santariová, Ph.D. - Katedra zoologie a rybářství a Katedra etologie a zájmových chovů, předmět Obecná kynologie.
4. Ing. Lukáš Zíka, Ph.D. - Katedra zahradnictví, předmět Horticulture.
5. doc. Ing. Jaroslav Čítek, Ph.D. - Katedra chovu hospodářských zvířat, předmět Chov skotu.
6. Prof. Ing. Pavel Tlustoš, CSc. - Katedra agroenvironmentální chemie a výživy rostlin, předmět Soil Plant Relationship.
Jednotlivé opory jsou k dispozici na uvedeném odkazu General.
Multimediální opory byly vytvořeny v rámci realizace projektu „Transformace ČZU s cílem adaptace na nové formy učení a měnící se potřeby trhu práce“, podpořeného z Národního plánu obnovy ČR s cílem poskytovat studentům moderní a efektivní vzdělávací nástroje.